DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

lördag 19 december 2009

Vinterdag

Vilken underbar vintermorgon, 13 grader kallt och rimfrost på träden och snö på marken. Steg upp tidigt för att ta på understället och termobyxor för att ge mig ut på en långpromenad. Helt underbart. Byn hade inte vaknat ännu så allt var lugnt och stilla, bara en husse med hund mötte jag på. När jag var hemkommen igen satte jag på kaffe och gjorde i ordning för lördagens höjdpunkt, melodikrysset. Tände en brasa i spiden och tog med min kaffekopp och bänkade mig vid radion, bara julmusik i dag. Maken och sonen drog till stan för att trängas med andra julhandlare idag, lycka till säger jag bara. Men jag njuter av den stunden jag får i min ensamhet. Snart dags att ta en dusch inför kaffe kalaset hos mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar