DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

måndag 5 april 2010

Kaos


Förstår inte var tiden tagit vägen i dag.
Dagen började bra, sonen fick frukost på säng. Så att han skulle gå upp ;-)
Sen åt jag frukost i lungn och ro. Sen....telefonen ringde, min väninna var inne på jourcentralen för hon hade ont i bröstet. Precis när vi lagt på ringde min svärmor och det blir aldrig några kort samtal där inte.

Började att göra min morgon toalett då ringde igen. Jag skulle gå ut och gå ensam, måste träna sonen i att vara ensam hemma och passade det bra att ta en kort promenad medan han var hemma själv, men tiden gick så fort på förmiddagen.

Nåväl, till slut kom jag i alla fall ut på min promenad.Det blev 20 minuter, det klarade sonen av bra. Han var jätte duktig. Han kunde låta bli att ringa runt till alla han känner bara för att ha någon på tråden och känna sig mindre ensam.

Sen var det luchdags. När vi precis ätit klart ringde väninnan och frågade om skuts hem, då var hon klar på jouren. Som tur var hittade dom inget allvarligt på henne, något högt blodtryck som hon behöver gå till vårdcentralen och kolla upp. Skönt ;-)

När hon väl var hemma och vi pratat en stund och fått i oss lite kaffe, ja, då var det dags att åka till affären för att sen åka hem och förbereda middagen.

Sonen tyckte att han skulle göra middagen i dag. Åh, hej! Vad det ser ut i köket nu.
Mat överallt, till och med på golvet. Men gott blev det ;-)

Känner att det varit lite av ett jäktande och jagande efter klockan i dag. Än är det inte färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar