DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

söndag 8 augusti 2010

Jag blir så arg på vissa lagar

Blir mäkta irrterad på vissa nya lagar som regeringen kommer med.
som till exempel, hästar får inte gå ensamma i din hage, dom måste komma ut varje dag.

Och nu hörde jag på radion hur synd det är om hästar som inte får sin hovvård för att det inte finns
utbildad personal.......
Våra gamla då???????

Dom som både bor hemma och inga anhöriga har och de som bor på institution?
När ska det komma en lag på att dom ska få komma ut en stund varje dag??
slippa sitta ensam dag ut och dag in , år ut och år in.Dom behöver verkligen lite sällskap och frisk luft.
Fotvård finns att tillgå för de äldre som behöver, om dom har råd och kan ta sig till fotvården på egen hand!

Jag blir så arg att jag sätter mitt kaffe i halsen...
Kan någon säga vad det är för skillnad på att vara häst eller gammal människa?????
Borde inte lagarna vara lika för alla däggdjur!?

Fy, vad jag blir aarg och ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar