DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

onsdag 1 september 2010

Barndomen kommer i kapp


I dag har min ungdom kommit i kapp mig. Mött en gammal pojkvän som jag knappt kom ihåg.
Men han påminde mig :-) Han ville så gärna komma in till mig men porten var låst. Så han tog stup-röret.........det var bara det att vi bodde på fjärde våningen!

När pojkvännen nästan var uppe, kom min mor upp. Hon bokstavligt talat vrålade, -du hasar ner samma väg som du kom.
Den stackars pojken fick så vackert hasa ner. Tyckte lite synd om killen.

Men han klarade sig, tack och lov :-))

Tänk vad man kunde hitta på i ungdom :-) Men roligt var det.

1 kommentar:

  1. Hahah, vad härligt när gamla minnen dyker upp som man kanske egentligen inte skrattar åt förrän långt efteråt (kan tänka mig att det var en dotter som blev sur på sin mamma?!). Vilken underbar solnedgång du har fångat - superfin
    Kram

    SvaraRadera