DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

torsdag 30 september 2010

Korta dagar


Vissa dagar och veckor bara önskar jag att dygnet hade fler timmar.
Kanske skulle jag då hinna med det som bör hinnas med :-)
Just nu är det ett berg av tvätt som behöver strykas, tvätt som svämmar över i tvättkorgen, disk som belamrar hela köket, dammråttor som möter mig i dörren när jag kommer hem,(kanske ska vara glad att någon möter mig) papper som ska sorteras, samtal som måste ringas, tider som ska bokas och dessutom dåligt samvete för att jag inte besökt pappas grav på flera veckor.

Dåligt samvete för mor för som jag inte hälsat på och sonen som kräver sitt.
Dessutom en make som behöver pysslas om.

Puh!!! Dags att djupandas och falla i lite meditation tror jag.
Kanske borde jag ta ut ett par extra semesterdagar!!!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar