DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

onsdag 13 oktober 2010

Vissa dagar är bara urusla



Trött som ett as....
När jag skulle åka till jobbet i dag så startade inte bilen. Inte ett ljud gav den i från sig. Dessutom är maken ute i stugan som ligger flera mil hemifrån, där ska han vara hela veckan för att klyva ved. Jag skulle vara i grannstaden på jobb i dag, typiskt. Fick ringa och säga att jag inte kommer iväg, sen var det hur jag skulle ta mig till staden för att alls kunna jobba idag. Det går inte många bussar på landet ska ni veta. Kollade busslistan, ha,om jag tar bussen så är jag på jobbet ungefär när jag ska hem. Stor idé!

Jaha, då var det bara att ringa jobbet och ta ut en semesterdag. Inget annat att göra. Semesterdagarna kan väl brukas bättre, men vad göra.

När mina goda grannar kom hem bad jag om hjälp med startkablar för att testa om bilen skulle starta, DÅ!!!! startar den på en gång ´```såg nästan ut som om bilen skrattade åt mig.

Bara att ta fram batteri laddaren, nu står bilen och laddar tills i kväll. Får dra ur kablarna innan jag går till sängs i kväll. SEN..är det bara att hålla tungan rätt i munnen i morgon bitti och hoppas att min underbara bil vill starta för mig.

Annars får det bli att ta fram velocipeden :-))

Har lite mycket att stå i morgon. Lite tider att passa. Bland annat är det uppföljningssamtal i skolan. Ska bli lite intressant att följa upp om sonen fått vara ifred för killen som retat honom. Annars!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas det ordnar upp sig både med det ena och det andra! Ibland är det mkt runt omkring. Typiskt att det ska köra ihop sig på alla sätt också!
    Kram

    SvaraRadera