DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

onsdag 30 mars 2011

CV-lära

Så har jag då varit på kurs för att lära mig skriva cv.
Det var riktigt kul. Träffa lite nya människor och förkovra mig lite.
Längesedan jag kände att jag hade nytta av mina kunskaper.

Är ju några år sedan jag var på någon utbildning över huvud taget. Trivs med att lära mig nya saker och så växer man med kunskap.

Att söka jobb är inte enkelt i dag, när jag slutade skolan för ett tag sen =)då var det bara att välja mellan jobben. Inte behövde man vända ut och in på sig i cv och personliga brev. Nu är det viktigt hur man säljer sig i sin ansökan.

Den här kursen gav många råd och tips, tror nog att det var välbehövlig lära idag.
Min rådgivare säger att dom har data kurser att tillgå också, det lät himla bra tycker jag. Tänk att få ta data körkort helt gratis under tiden man söker jobb, toppen. Anmäler mig direkt jag får chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar