DiumDius

DiumDius
i romersk mytologi vilda djurens och jaktens gudinna.

onsdag 9 september 2015

Fotvård inte skönt

Den som säger att fotvård är skönt, den har friska fina fötter. 
Det var minsann inte skönt alls på fotvården i dag. Mitt nageltrång tog en halvtimma få ordning på. Erkänner... Det gjorde ont. 
Men, efteråt är känslan ljuvlig. Jag är trots allt lyckligt lottad som får fotvård på remiss. 

I morgon behöver jag göra ett besök hos tandläkaren. Vet inte om jag ska hoppas på att det är det som är mitt bekymmer, eller om jag ska hoppas det är en inflammation i käken. Av två onda ting.......
Ja, ja, det är morgondagens bekymmer. 

Lyssnar på radion där man pratar om dessa stackars flyktingar. Det är så hemskt, ingen människa skulle behöva fly för sitt eget liv. Klart Sverige ska hjälpa till, men vore det inte bättre ta i itu med källan till det onda.... Kriget! Försöka få ett slut på det elände som gör att människor behöver lida ,svälta, bli torterade och fly. En värld utan krig!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar